Jak szybko schudnąć?

fit kobieta

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że odchudzanie to proces, który wymaga czasu i determinacji. Czasami są jednak takie sytuacje, gdy zbyt późno uświadamiamy sobie, jak bardzo nasza rzeczywista waga odbiega od tej oczekiwanej… Co w takiej sytuacji?

Bez paniki! Są sposoby na to, by schudnąć szybko i, co najważniejsze – także zdrowo.

Na początku – poznaj siebie!

Od czego zacząć program szybkiego odchudzania na bardzo ważną okazję? Aby skutecznie pożegnać niechciane kilogramy, musisz przede wszystkim poznać swoje BMI, czyli wskaźnik masy ciała. Skorzystaj z dostępnych kalkulatorów online, by określić w jakim miejscu jesteś… i do jakiego musisz dążyć. Weź też pod uwagę swój metabolizm oraz tryb dnia. To wszystko pomoże ustalić Ci zapotrzebowanie kaloryczne – ilość kalorii, które musisz przyjmować na dobę, by w ogóle móc funkcjonować. Dopiero na tej podstawie można planować dalsze działania.

Dieta odchudzająca? Rób to z głową!

W sieci można znaleźć wiele cudownych specyfików czy przepisów, które zagwarantują nam błyskawiczna utratę wagi. Podchodź do tych obietnic ostrożnie – żadne tabletki odchudzające nie pomogą, jeśli masz problem z doborem właściwych pokarmów. Jak sobie poradzić z tym problemem? Przede wszystkim – odżywiaj się racjonalnie! Wyeliminuj z diety słodycze i zastąp je zdrowymi odpowiednikami, albo nawet całkiem wyeliminuj. Ogranicz też sól, która zatrzymuje wodę w organizmie – aromatyczne zioła i przyprawy będą równie dobrym dodatkiem do potraw. A skoro już o wodzie mowa… nie zapomnij o uzupełnianiu jej. Każdy organizm ma własne potrzeby, ale jeśli planujesz szybkie odchudzanie, pij przynajmniej dwa litry płynów. Nie musi to być tylko woda – doskonałym wyborem będzie też zielona herbata, a także zioła i susze owocowe.

Mądra kuchnia

W pewnym uproszczeniu możemy stwierdzić, że dieta każdego człowieka zawiera trzy podstawowe składniki – węglowodany, białka i tłuszcze. I choć wydaje się, że to te ostatnie odpowiadają za nadwagę, tak naprawdę problem tkwi gdzieś indziej. Wszystkie trudności najczęściej wiążą się z przyjmowaniem nadmiernej ilości… węglowodanów. Ten składnik jest praktycznie we wszystkim, a co więcej, stanowi główne źródło energii. Istnieją jednak diety, które opierają się na maksymalnym wyeliminowaniu węglowodanów z jadłospisu. To tak zwane diety niskowęglowodanowe, a zalicza się do nich popularna dieta Dunkana czy tez dieta paleo. Aby je wdrożyć, najlepiej skonsultuj się z dietetykiem – doradzi on, jakimi składnikami uzupełnić niedobór, by pozostać w dobrym zdrowiu. Brakuje Ci czasu na wizyty? Samodzielnie możesz sobie pomóc, ograniczając spożycie takich składników jak makarony, białe i ciemne pieczywo, ale też kasze, otręby i ryż. Uwaga również na owoce! Niektóre z nich, jak na przykład banany, jabłka, gruszki czy winogrona też mają sporo węglowodanów. Najlepszym sprzymierzeńcem podczas odchudzania będzie więc tabela kalorii i zawartości składników odżywczych, która pomoże ocenić, czego potrzebujemy, a z czego można zrezygnować.

Jedzenie to nie wszystko

Wymarzona waga i rozmiar to jednak nie tylko odpowiedzialna dieta. Nie jest to również efekt głodówki! Popularne „detoksy” polegające na przyjmowaniu jedynie płynów czy soków owocowych przez kilka dni mogą doprowadzić do poważnych komplikacji zdrowotnych, a dodatkowo potraktować nas znienawidzonym efektem jo-jo. Aby naprawdę i bez szkód uporać się ze zbędnymi kilogramami, postaw na ćwiczenia. Dieta odchudzająca w połączeniu z treningiem dokona prawdziwego cudu. Jak najlepiej spalać kalorie? Jeśli nie masz czasu na chodzenie na siłownię, spróbuj najłatwiejszego dostępnego sportu, czyli biegania. Możesz też wybrać długie, energiczne marsze – w pilnowaniu codziennej aktywności pomóc może dobry krokomierz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.