Jak ćwiczyć fitness w domu?

Fitness należy do jednej z najpopularniejszych form aktywności wśród kobiet na całym świecie. W Polsce wkroczył w nową fazę, dzięki takim osobistościom jak Ewa Chodakowska czy Anna Lewandowska, które za pomocą internetu i mediów społecznościowych dotarły do imponującej liczby osób i poderwały je z kanapy. To świetny sposób, by poprawić swoją kondycję i wygląd dla wszystkich tych, którzy unikają tłoku, nie przepadają za siłownią i wolą ćwiczyć w domowym zaciszu.

 

Od aerobiku do fitnessu

 

Początki fitnessu łączą się  nierozerwalnie z wynalezieniem i rozpowszechnianiem aerobiku – podstawowej formy gimnastyki rekreacyjnej – w Stanach Zjednoczonych. Doktor Kenneth Cooper w latach 70tych XX wieku pełnił funkcję głównego lekarza Narodowej Agencji Aeronautyki USA (znaną lepiej pod nazwą NASA). To on opracował programy kondycyjne dla amerykańskich kosmonautów, przeprowadzając liczne badania na tysiącach osób, które pozwoliły mu na stworzenie głównych założeń aerobiku. Cechą wyróżniającą ćwiczenia aerobowe (czyli tlenowe) było to, że układ oddechowy i krążeniowy pracował w taki sposób, aby organizm mógł podczas ćwiczeń pobierać wystarczającą ilość tlenu, unikając przy tym niedotlenienia. O ile Cooper uznawany jest za autora ćwiczeń kryjących się pod wspólną nazwą „aerobiku”, to do rozpowszechnienia tej formy aktywności przyczyniła się amerykańska aktorka Jane Fonda. Na planie jednego z filmów nabawiła się poważnej kontuzji (złamała nogę), lecz nie miała zbyt dużo czasu na odpoczynek i powrót do formy – na horyzoncie była już kolejna produkcja. Trafiła pierwszy raz do klubu, gdzie prowadzono zajęcia gimnastyczne dla kobiet w rytm popularnej wówczas muzyki dyskotekowej. Szybko wróciła do formy i zachwycona aerobikiem w niedługim czasie otworzyła własny fitness klub Fonda’s Studio w Los Angeles. Dzięki niej o ćwiczeniach aerobowych dowiedziały się miliony ludzi na całym świecie. Dzisiaj, chcąc wykonywać ćwiczenia fitness nie trzeba specjalnie zapisywać się na zajęcia do klubu, ani czekać na wolny termin u trenera personalnego. Odpowiednia motywacja, trochę wolnego czasu i kawałek przestrzeni w domu będą wystarczające, by rozpocząć swoją przygodę z fitnessem.

 

Jak ćwiczyć fitness w domu?

 

Nie lubisz ograniczeń czasowych i zwyczajnie nie możesz sobie pozwolić na ćwiczenia na siłowni? Nie chcesz wydawać pieniędzy na karnety i trenera personalnego, ale chcesz poprawić swój wygląd i kondycję? Ćwiczenia fitness w domu to idealne rozwiązanie dla Ciebie! Mnóstwo dostępnych materiałów na rynku pozwoli Ci osiągnąć zamierzone rezultaty bez wychodzenia z domu. Ciekawe plany treningowe możesz znaleźć bez większego problemu w sieci i na popularnych platformach internetowych. Do ćwiczeń fitness w domu mogą Ci się przydać ciężarki, skakanka, gumy i mata, ale równie dobrze sprawdzi się to co masz pod ręką – na przykład zwyczajne butelki z wodą, które będą pełnić rolę ciężarków. To od Ciebie zależy ile czasu poświęcisz na trening, jakie ćwiczenia wykonasz i z jaką intensywnością. Jedynym ograniczeniem jest Twoja własna wyobraźnia i indywidualne predyspozycje. Jeśli tylko spróbujesz, z pewnością docenisz tę formę aktywności i wkrótce będziesz podziwiać efekty swojej pracy w postaci pięknie wyrzeźbionej sylwetki i lepszej kondycji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*

code