Rynek odzieży sportowej jest bez wątpienia coraz większy, ponieważ najpopularniejsze na świecie marki rywalizują o idealny biustonosz sportowy. Każda firma pragnie stworzyć produkt, który zapewnia odpowiednią stabilizację kobiecych piersi podczas najbardziej intensywnych ćwiczeń fizycznych, a jednocześnie świetnie się prezentuje i modnie wygląda. Przyjrzyjmy się zatem czterem wiodącym producentom odzieży sportowej i ich propozycjom dla aktywnych kobiet.

Nike

Zespół projektowy NikeWomen spróbował stworzyć biustonosz sportowy, który zapewnia pełne oparcie dla biustu podczas różnych aktywności i zapewnia im dobrą wentylację oraz suchość bez utraty komfortu noszenia. Zgodnie z pierwotnymi założeniami, stanik miał  się też świetnie prezentować. W ten sposób powstał świetny model Nike Pro Light Support Sports Bra.

Reebok

Staniki sportowe marki Reebok są jednymi z najchętniej kupowanych. Charakteryzują się dobrą wytrzymałością, rewelacyjnie wentylują skórę oraz zapewniają mocne i stabilne zabezpieczenie piersi podczas wykonywania najbardziej karkołomnych aktywności fizycznych. Wśród staników tej marki znacząco wyróżnia się model One Shoulder Padded – zaprojektowany w technologii Speedwick odprowadzającej wilgoć. Na nowo definiuje on sportowy szyk. Asymetryczne paski stanika idealnie przylegają zapewniając piersiom odpowiednie wsparcie. Wyjmowane wkładki świetnie natommiast kształtują biust.

Puma

Pwrshape to z kolei propozycja marki Puma. Świtnie sprawdza się zarówno w trakcie treningu, jak i podczas codziennych zajęć. Jest zatem wysoce funkcjonalny, a w dodatku uszyty z dobrej jakości materiałów, które odprowadzaja pot ze skóry i pomagają utrzymać suchość przez cały czas.

New Balance

Staniki sportowe New Balance to natomiast propozycja dla kobiet aktywnych, które ponad wszystko cenia także niebanalny wygląd i ciekawy styl noszonej odzieży. Damskie biustonosze treningowe New Balance są uszyte z elastycznego materiału zapewniającego wygodę oraz ścisłe dopasowanie i nieograniczoną swobodę ruchu podczas treningów. Świetnie prezentują się zarówno jako bielizna, jak i samodzielny top.

Miłośnicy wędrówek górskich i nie tylko znani są z tego, że używają wielu elementów zwiększających komfort wędrowania. Nie należy zbyt pochopnie rezygnować z możliwości, które dają akcesoria sportowe przeznaczone do trekkingu. Dzięki nim można uczynić wędrówki prostszymi i bardziej bezpiecznymi.

Plecak trekkingowy

Nawet najmniej doświadczony piechur wie, że nie da się ruszyć na wyprawę bez plecaka. Dobry plecak musi spełniać kilka warunków. Przede wszystkim powinien mieć usztywnione plecy i dodatkowe pasy na klatce piersiowej i biodrach. Dzięki temu można uniknąć nierównomiernego rozłożenia bagażu, a jego ciężar rozłożyć na plecy, biodra i klatkę piersiową. Praktyczne jest, kiedy plecak zawiera wiele kieszonek i specjalne wyjście na wężyk bidonu, by móc pić zawsze wtedy, kiedy jest potrzeba.

Kijki trekkingowe

Ciekawą propozycją są kije trekkingowe. Są to rozkładane konstrukcje z aluminium lub tytanu, które po złożeniu można z powodzeniem przytroczyć do plecaka. Dzięki nim można zaoszczędzić wiele siły podchodząc pod górkę – cały ciężar ciała nie spoczywa tylko na nogach, wspomagamy się też rękami. Dodatkowo, podczas schodzenia stanowią zabezpieczenie przed upadkiem. Nawet w razie potknięcia pomagają utrzymać równowagę. Chodzenie z kijami ma duże znaczenie dla układu ruchu – pozwala odciążyć kręgosłup i stawy kolanowe oraz skokowe.

Stuptuty – co to jest?

Aby zabezpieczyć buty i spodnie przed przemoczeniem lub zabrudzeniem (to ważne kiedy np. jesteśmy na kilkudniowej wędrówce, a mamy tylko jedną parę spodni by zmniejszyć bagaż) warto jest zainwestować w stuptuty. To ochraniacze, które wyglądają jak odcięte nogawki spodni. Rozpinane z boku, nakłada się na łydkę. Gumkę lub pasek przymocowane do ich dolnej części przeciąga się pod podeszwą, żeby przylegały dokładnie do buta. To rozwiązanie chroni przed deszczem, błotem a także śniegiem, który mógłby dostać się do butów od góry.

Chcąc zachować odpowiedni poziom zdrowia należy dobrze komponować składniki do każdego dania. Pozwala to na dostarczenie odpowiednich składników odżywczych oraz witamin, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.

Zdrowe odżywianie jest związane bezpośrednio z dobrym i przemyślanym dobieraniem żywności na talerzu.

Przede wszystkim tworząc posiłek należy zadbać o to, by nie był on za duży. Musi on jednak być wystarczający by się najeść, a z drugiej strony nie można się przejadać. Jest to trudne zadanie, ale nie niemożliwe.Czytaj dalej

Płaski brzuch to marzenie wielu osób zaczynających swoją przygodę z aktywnością fizyczną, zarówno jeśli chodzi o kobiety, jak i mężczyzn. Wszelkiego rodzaju fałdki, oponki i boczki spędzają sen z powiek. Co zrobić, żeby pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej i móc latem zaprezentować płaski brzuch? Sposobów na uzyskanie takiego efektu jest wiele, a my w dzisiejszym tekście zaprezentujemy wam kilka z nich.

Ćwiczenia na płaski brzuch

Solidne mięśnie brzucha zapewniają nam nie tylko znakomity efekt wizualny, ale również dają wiele korzyści zdrowotnych, takich jak ochrona narządów wewnętrznych czy wzmocnienie tułowia. Płaski brzuch można uzyskać za sprawą szeregu ćwiczeń. Wiele osób poleca klasyczne brzuszki. Wykonanie tego ćwiczenia nie jest skomplikowane. Wystarczy, że ułożysz się na podłodze, ugniesz nogi w kolanach, oprzesz dłonie na karku i rozstawisz szeroko łokcie. W takiej pozycji bierzesz wdech, a na wydechu unosisz lekko głowę, w tym samym momencie maksymalnie spinając mięśnie brzucha. W taki sposób zaczniesz pracować nad mięśniem prostym brzucha. Jeśli chcesz zaangażować również skośne mięśnie brzucha, musisz wykonywać ruchy na boki, raz w lewo, raz w prawo. Ćwicz kilka razy w tygodniu, wykonując 3-4 serie obejmujące po 10 powtórzeń każda. Warto zaznaczyć, że podstawową pozycję można modyfikować, dzięki czemu zaangażujemy do pracy też inne partie mięśniowe. Z brzuszkami należy jednak uważać, ponieważ nieodpowiednia technika lub zbyt duża ilość powtórzeń może negatywnie wpływać na kręgosłup, skutkując dolegliwościami bólowymi oraz nieprzyjemnymi urazami, które mogą wykluczyć nas z aktywności fizycznej na długi czas.

Różnorodność ćwiczeń na płaski brzuch

Opisywane wyżej brzuszki są znanym od dekad ćwiczeniem mięśni brzucha, jednak jeśli chcesz uzyskać zadowalający efekt, nie powinieneś ograniczać się wyłącznie do tego jednego ćwiczenia. Warto urozmaicić swój program treningowy i wprowadzać do niego różne sposoby angażowania mięśni brzucha.

Płaski brzuch nie istnieje bez odpowiedniej diety

Sam trening nie pomoże ci w uzyskaniu efektu płaskiego brzucha. Nawet silne mięśnie nie będą widoczne, jeśli będzie je przykrywać warstwa tkanki tłuszczowej. Dlatego swoją aktywność fizyczną musisz połączyć ze zdrową i zbilansowaną dietą. Skuteczną metodą jest jedzenie 5-6 mniejszych posiłków dziennie. Rozwiązanie to sprawdza się znacznie lepiej niż trzy większe posiłki na dzień. Musisz też pamiętać o odpowiednich proporcjach między poszczególnymi składnikami odżywczymi, tj. białkami, węglowodanami i tłuszczami. Włącz do swojego jadłospisu owoce i warzywa. Pszenne pieczywo zastąp razowym. Unikaj napojów słodzonych, słodyczy, słonych przekąsek i jedzenia typu fast-food. Im bardziej przetworzona żywność, tym jest ona mniej zdrowa. Dieta nie musi być iście drakońska, ale warto wyrobić w sobie kilka zdrowych nawyków, które mogą pomóc nam w osiągnięciu upragnionego płaskiego brzucha.

Stanik sportowy jest niezbędnikiem w ekwipunku każdej kobiety prowadzącej zdrowy tryb życia i uprawiającej intensywną aktywność fizyczną. Ten rodzaj biustonosza pozwala utrzymywać biust na swoim miejscu i chroni piersi przed uszkodzeniami oraz deformacjami, które mogą być nieodwracalne. Specjalnie dla aktywnych pań przygotowaliśmy kilka konkretnych propozycji staników sportowych.Czytaj dalej

Efektywny i bezpieczny trening to nie tylko kwestia odpowiedniej techniki wykonywania ćwiczeń, ale także właściwie dobranego ubrania i obuwia. Wbrew pozorom kolorowe legginsy i obcisłe topy mogą dać nam więcej niż tylko dobry wygląd na siłowni. Chcesz wiedzieć, jak je dobierać i na co zwracać uwagę przy zakupach odzieży sportowej? Podpowiadamy!Czytaj dalej

Trenując na siłowni nie musisz martwić się o sprzęt używany podczas ćwiczeń – konkurencyjność na rynku jest duża, dlatego każdy ośrodek dba o jak najlepsze wyposażenie swoich pomieszczeń. Sytuacja ulega zmianie, kiedy zaczynasz ćwiczyć w domu – co wybrać, jaki sprzęt kupić, żeby zwykłe domowe ćwiczenia dorównały tym wykonywanym na siłowni? Poznaj najciekawsze akcesoria i gadżety, które sprawią, że Twoja sylwetka będzie prezentować się równie spektakularnie (a może nawet lepiej?) jak po treningu na profesjonalnym sprzęcie .Czytaj dalej

Plecy to jedna z najważniejszych grup mięśni naszego ciała. Od stopnia jej rozbudowania zależy bowiem w dużej mierze nasza ogólna siła i sprawność.

Dlaczego warto wykonywać ćwiczenia na mięśnie pleców?

Mięśnie grzbietu biorą ważny udział nie tylko w ćwiczeniach na siłowni. Ich znaczenie jest nieocenione również w wielu czynnościach życia codziennego. Dlatego też warto zadbać o nie w specjalny sposób i poświęcić im odpowiednio dużo uwagi na siłowni. Przede wszystkim należy pamiętać, że mięśni grzbietowych jest bardzo wiele. Pełnią one ponadto różne funkcje, przez co efektywne wytrenowanie ich wszystkich wymaga uważnego doboru niekiedy bardzo zróżnicowanych ćwiczeń.Czytaj dalej

Nogi należą do jednych z najbardziej zaniedbywanych partii mięśniowych przez wielu bywalców siłowni. Panuje powszechne przekonanie, że na atletyczny wygląd składają się przede wszystkim znakomicie wyrzeźbione ramiona, brzuch czy plecy. Mięśnie nóg schodzą tymczasem na dalszy plan. Czy słusznie?Czytaj dalej